Owoce na diecie w każdej ilości? Niekoniecznie!

Owoce na diecie

Owoce uważane są za element diety zdrowy i niskokaloryczny. Czy jednak tak jest w rzeczywistości? Czy naprawdę podczas trwania diety możemy sięgać po owoce, kiedy tylko zechcemy?

Jeść czy nie jeść

Okazuje się, że owoce zawierają całkiem pokaźne ilości cukrów prostych, które przyswajane są do organizmu ze szczególną prędkością. Niestety okazuje się, iż w przypadku, jeśli nie zostaną one spalone, szybko zostają zamienione w tłuszcz. Jak więc jeść owoce aby nie tyć, ale też nie pozbawiać swojego organizmu dostępu do witamin oraz innych składników odżywczych w nich zawartych? Jeśli zależy nam na tym, aby móc swobodnie jeść owoce nawet będąc na diecie, należy zapamiętać, iż bardzo ważna jest pora ich jedzenia. Tak naprawdę, owoce powinno się jeść na pusty żołądek. Dzięki temu zostaną one szybko strawione. W przypadku gdy zdecydujemy się zjeść dla przykładu banana tuż po obiedzie, to możemy się spodziewać kilkunastu dodatkowych dekagramów na wadze. Owoc będzie bowiem zalegał w żołądku wraz z obiadem, co sprawi, że cukier w nim zawarty trafi bezpośrednio do magazynów energii w tkance podskórnej.

Bezpieczną ilością owoców jaką możemy spożyć są od dwóch do pięciu porcji w ciągu doby. Zawsze jednak należy się starać, aby spożywać je przed wysiłkiem lub na około 15-20 minut przed posiłkiem.