Czas i sposób ważenia się

Czas i sposób ważenia się

Wiele kobiet będących na diecie, niemal obsesyjnie waży się co najmniej raz na kilka dni. Okazuje się, iż zbyt częste ważenie się, może doprowadzić do zaburzeń odżywiania. Jeśli więc jesteś na diecie, powinnaś wiedzieć, by nie stawać na wadze częściej niż raz w tygodniu. Nie mniej ważny jest także sposób oraz pora ważenia się.

Jak i gdzie się ważyć

Częstym powodem, dla którego waga nie pokazuje nam miarodajnej wagi, jest nieprawidłowe ustawienie urządzenia. Pomimo że dzisiejsze wagi są znacznie dokładniejsze niż te, na których ważyły się nasze matki, to w dalszym ciągu wymagają one stałego podłoża. Nie wchodzi w grę stawianie jej na dywanie czy też miękkiej wykładzinie. Najlepszym miejsce do ważenia jest łazienka, ponieważ podłoga w niej pokryta jest kafelkami. Jeśli mamy podejrzenia mimo wszystko, iż waga nadal nie podaje odpowiedniej wagi, warto jest przetestować ją kilkukrotnie. Jeśli za każdym razem pokazuje taki sam wynik, można mieć pewność, że działa ona prawidłowo. Kobiety będące na diecie mają tendencję do wpadania w panikę, jeśli waga wskaże im choćby o jeden kilogram więcej niż dzień wcześniej. Okazuje się, iż na przestrzeni dnia, waga naszego ciała może różnić się nawet o 2 kilogramy. Za te wahania, odpowiedzialne są naturalne procesy organizmu, takie jak wydalanie czy też spożywanie posiłków.